Europa is een netwerk van mooi beschreven lange afstandsfietsroutes die allemaal over via rustige fietswegen gaan. Wij volgende de 'Radweg 1'. Wij starten in het noorden en Berlijn is ons 'voorlopig 'doel, maar dat laten we een beetje open... Meer info over de route op http://www.euroroute-r1.de/ en over fietsen in Europa: http://europafietsers.nl
We hopen dat we tijdens onze reis af en toe een verslagje kunnen posten via deze blog. Let op, de laatste verhalen staat bovenaan, gebruik ook de toets 'oudere berichten'.
Een reactie gaat best op onze mail: ann.landuyt@gmail.com of carl.vandenbroeck@gmail.com
Leuk is ook de links (gele tekst) gebruiken in de verhalen die verwijzen naar meer info over de streken of verblijven.



maandag 4 juli 2011

Visumburo.be laat ons in de steek!

Nog een goeie tien dagen voor ons vertrek en het avontuur is al begonnen! Voor onze visa hebben we een professioneel bureau onder de arm genomen. Die hebben ons echter na herhaaldelijke bezoeken en dure telefoons alleen maar een visum kunnen bezorgen met één Russische entry. Zo zijn we er helemaal niet zeker van dat we een tweede keer Rusland binnen kunnen: onze route gaat namelijk ook nog door een stukje Russische enclave: Kaliningrad. Ik dan maar zelf naar de ambassade: dat is een heel apart verhaal, maar het komt erop neer dat ik met wat motivatie wel aan de 'dubble entry' ben geraakt! Schande voor visumburo.be , ik had evengoed alles zelf kunnen regelen en 70 euro uitgespaard! Ik schreef hen een boze brief en wacht nu hun reactie af!
September 2011: Na dik een maand nog geen reactie van het visumburo! Ik raad reizigers naar Rusland dan ook aan zelf voor hun visum te zorgen, dat gaat, maar vraagt wel enige moeite en tijd, maar je spaart er per persoon wel 35 euro mee uit, en aan de ambassade voel je je in Rusland, daar begint je reis dus! Ik ben zelf de fout van het visumburo gaan recht zetten op de ambassade, ellenlange rij wachtende mensen op de stoep, af en toe een deur die opengaat aan een blinde muur... Als je me een mail stuurt kan ik meer info geven hoe je het best aanpakt.
Wij zijn echter zeer tevreden over:
www.connections.be die onze vliegreis verzorgt
www.fietsvakantiewinkel.nl levert de routeboekjes met gps-aanduiding en de nodige kaarten
www.wegwijzer.be voor info op de jaarlijkse reisbeurs, in haar tijdschrift en in het infocenter in Brugge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten